Drawing
Welcome! I really hope you enjoy ! A blog made for drawing refrences and posts! Usual only Manga Style and cartoon drawing references posted.




This blog is still under construction loves!
Clothes Body parts accessories Extra! Links to drawing websites

kelpls:

YEAH lots of people asked about bodies and poses SO
UMM THERE”S not much i can cover on full bodies idk every cahracter is different so there are noEAXCT proportions for anythign REALLY 

IF YOU”RE NOT SURE WHAT POSE TO DO jsut draw a random gesture line that fits the direction of movement and sometimes u end up with really ENERGETIC POSES!! I DUNNO THIS METHOD MIGHT NOT BE FOR EVEYRONE SOBS i dont reallly know 

sketchypanda:

kiriiv:

how the fuck do legs work i don’t

image

image

image

i have a few feet ones too

toastyhat:

toastyhat:

Two art games Splickedy and I sometimes play when we’re very very bored.  

There are all sorts of different twists you can do with these—in the first one, you can pick characters by spinning a pencil, drawing pieces of paper from a cup, etc.  But so far dice have yielded the best results.  And you can make names by making anagrams out of words that describe them, etc. etc.  

Reblogs this from a reblog note that turned up on my dash because THESE ARE STILL HELLA FUN and I recommend them to everyone!

faeiu sent:

what are your brush tool settings?? i hope im no bother!!

tiarafur:

not at all!! i change the opacity and min size alot but heres what they usually look like!

paint brush (i sometimes draw with it as well)

sketch/lineart brush (this ones very smooth so i need to have my stabilizer at 11 when using it omg..)

hope it helps!!! :D

toastyhat:

zeekayart:

so if you plunk in your measurements to this website it’ll pop out a little bald version of yourself

OKAY BUT MORE IMPORTANTLY
THIS IS GREAT ART REF for a generic standing pose bust still. Never pass up a chance at a rotatable 3d model.

REBLOG 3 weeks ago 65125
tags: #YAY

mookie000:

doodles for myself

subarashii-desu:

ask-hi-ho-heichou:

lassiecrumby:

sneakymedulla:

pedigreedy:

how 2 draw trees like me

my entire life has been a lie

I…What-I…..What?

LMAO

Wow. Damn

(Source: nynamo)

IF ANY OF MY FOLLOWERS WANT SAI (WITH TRANSPARENCY) AND PHOTOSHOP CS6;

brorails:

SAI

PHOTOSHOP

i’ll tag it in my art tag so that you guys can find it easily too!!

fungii:

cosmickonett:

Backgrounds: The Set Up.

A continuation for fungii on how I tackle backgrounds.

never apologise for posting these

sheikofthesheikah:

nicodoll:

extradan:

nicodoll:

whenever people are like “SKETCHING CIRCLES IN SAI IS SO HARD” im like
image

pffft I work with 6000X4000 and the size of the brush can be only not above 2000px

i dont use that trick

image

this is the sassiest and most helpful tutorial ever.